Logokirály Magazin
CíMKE: cégnév választás

7 tipp a sikeres cégnév választáshoz

2010.02.16. | by Vencel

Nem könnyű feladat a cégnév kiválasztása egy új vállalkozás számára. A név elmondhatja a vevőknek, hogy ki a cég, mivel foglalkozik, és vagy arról is beszélhet, hogy hogyan teszi ezt. A név megkülönböztet a versenytársaktól, viselőjére tereli a vevők figyelmét, és további érdeklődésre sarkallja őket. Amennyiben jól lett megválasztva.

Itt van néhány tanács leendő cégek vezetőinek, hogy a lehető legjobb, és üzletileg sikeres elnevezést találják vállalkozásuknak. A hatásos név...

...Elmondja, hogy ki az azt viselő cég.

A vállalkozás nevének tükröznie kell az egyéniségét. Ez alapvető fontosságú a márkanév kiépítésében. Ezt a nevet fogja a cég reklámozni, azt akarja, hogy minél többen és minél gyakrabban lássák. Sok kis vállalkozás számára ez egyet jelent a tulajdonos saját személyes neve használatával. Egyes szakmákban ez kifejezetten gyakori és teljesen természetes: ügyvédek, orvosok, könyvelők. Másoknak azonban olyan névre van szükségük, amely jobban leírja a tevékenységüket. Van például egy nagyon sikeres pék, aki az üzletét a  Süti Néni  név alatt viszi, mert az első vevői így nevezték el őt. Ilyenkor a törzsvásárlóinak valószínűleg fogalmuk sincs róla, hogy mi az igazi neve, de mindenki tudja a piacán, hogy ki az a  Süti Néni .

...Elmondja, hogy mit csinál a vállalkozás.

Egyes cégek mennyire nem törődnek azzal, hogy a nevük tükrözze a tevékenységüket vagy egyáltalán azt, hogy milyen típusú munkát végeznek. Itt vannak például ezek a nevek:

  • Kovács és Fiai,
  • Kiss Testvérek.

Tudja bárki, mivel foglalkoznak ezek a cégek? Persze, hogy nem. ők abban bíznak, hogy a vevőik már úgyis ismerik őket, vagy hogy majd megtalálják őket a nevük alapján, mondjuk a Sárga Oldalakban vagy egy online üzleti katalógusban. Merész elképzelés egy induló vállalkozás esetén.

...Elmondja, hogy hogyan csinálja.

A szavak erősek. Nagyon sokat tehet a cég imázsának kialakításáért, ha a vállalkozás figyelmesen választja ki a cég nevében használt szavakat. Hasonlítsuk össze ezt a három nevet:

  • Champlain Valley Terápiás Masszázs,
  • Felhők Fölött Masszázs,
  • Fürge Masszázsszalon.

Mindhárom cég ugyanazt a szolgáltatást nyújtja: masszázsterápiát. Ám az első inkább orvosi megközelítésből, a második a kényeztetés, a luxus szemszögéből kommunikál, a harmadik pedig a gyors kiszolgálásra fókuszál.

... Megkülönböztet a versenytársaktól.

A cég neve az első lehetőség az érdeklődők számára, hogy megértsék, az miben más, mint a többiek. Kihangsúlyozhatja a vállalkozás, hogy mi teszi őt egyedivé, rámutathat, hogy a termékének vagy a szolgáltatásának melyik az a tulajdonsága, amelyet sehol máshol nem lehet megtalálni. Vagy, hogy ugyanazt sokkal jobban csinálja, mint bárki más. Az előző pontban említett masszázsszalonok neve nagyon jó példa erre. Mindegyik vállalkozásnak megvan a maga célközönsége, és az, hogy hogyan közelíti meg őket. Teljesen más típusú ügyfeleik vannak, akik teljesen mást várnak el tőlük. És a nevük mindezt közli, kevesebb mint öt szóban.

...Felkelti a vevők érdeklődését.

Az érdeklődés felkeltése igazi művészet, és egyben tudomány is. Alaposan végig kell hozzá gondolni, hogy ki a vállalkozás célközönsége. A szolgáltatásai melyik tulajdonsága a legfontosabb a vevői számára? Hogyan lehet ezt a tulajdonságot megfogalmazni, milyen szavak írják ezt le a legjobban? Ki kell hangsúlyozni a fontos tulajdonságokat a névben. Például az elfoglalt háztulajdonosokat vonzani fogja az  Instant Vízvezeték  elnevezésű cég, mert a gyors munkát ígéri a számukra. A jó krimit kereső olvasó pedig fénysebességgel halad majd az utcán a  Bűnös Könyvek  kereskedése felé. A szavak kiválasztása is nagyon fontos. Elképzelhető, hogy egymás közelében két natúrkozmetika nyílik, és biztos, hogy a  Minden, ami fű  cégnév egészen más közönséget fog behozni, mint a  Természetes szépség természetes ápolószerekkel .

...További kíváncsiskodásra ösztönöz.

A vevők furcsa teremtmények. Amit az egyik csoport viccesnek és vonzónak tart, attól a másik azonnal elfordul. Természetes, hogy a cég hívogató és elérhető érzést akar kelteni a lehetséges vevőiben, de hogy ezt az ő célcsoportja esetében mely szavak érik el, azt nem a vállalkozás, hanem vásárlóinak ízlése dönti el. Egy jó példa erre az egyéni befektetési tanácsadók piacán: Charles Schwab éveket töltött azzal, hogy klasszikus, konzervatív képet alakítson ki magáról, mígnem ráébredt, hogy a célközönsége nem az idős, pénzes emberek. Ehelyett a vevőkör a  bárki, akinek nyugdíjprogramra van szüksége . Ezért elindított egy  Beszéld Meg Charlie-val  elnevezésű kampányt, hogy a fiatalok számára vonzóbb legyen. Figyelni kell rá, hogy a cégnév ne bátortalanítsa el az érdeklődőket! Egyes iparágakban formálisabban, másoknál közvetlenebb hangon kell kommunikálni.

…Átmegy a telefon teszten.

Ez annyit jelent, hogy könnyű kimondani és a másik oldalon hasonlóképp könnyű megérteni. El lehet képzelni milyen bosszantó, amikor hatodszor mondja el az ügyfélszolgálat ugyanazt, a végén már betűzve, mégsem értik meg. úgyhogy nem kell a vevőt hergelni nehezen kimondható és megjegyezhetetlen nevekkel. A legegyszerűbb teszt felhívni néhány barátot. Ha gyorsan megértik a nevet, akkor jó az irány.

tovább a hozzászólásokhoz »

Kövessen minket!
Iratkozzon fel és értesítjük, ha frissül a blog!

A logókirály adatait a legnagyobb diszkrécióval kezeli.

Ingyen letölthető

Harc a vásárlók figyelméért!

Ugye Önt is érdekli, hogyan szerezhet új vevőket, elégedett ügyfeleket?

A logókirály adatait a legnagyobb diszkrécióval kezeli.

Szolgáltatásaink

A logókirály

Partnereink

Kapcsolat